ZATÜ ENVAT ( DİLEK AĞACI) (2)
Zamanla insanlar, bazı konularda Peygamberin ölümünden sonra Kuran çizgisinden saparak yanlış yollara yönelmişler ve Peygamberin sırtını dayadığı o ağacı kutsallaştırmışlar ve bir iş yapacakları zaman, o ağacın yanına gelip dilekte bulunmaya başlamışlar, o ağacın Peygamberin yaslanmasıyla kutsallaştığına inanarak, o ağacın yüzü suyu hürmetine Allah onların dua ve isteklerini kabul edecek olduğuna inanarak, ağacın altına toplanıyorlardı. Hz. Ömer, o ağacı kutsallaştırıyorlar ve o ağacın yanına gelip, toplanıyorlar diye, o ağacı kökünden söktürüyor. Alın size Kuran kaynaklı, Peygamber kaynaklı, Hadis ve Sünnet kaynaklı bir davranış. Şehirler de, kasabalar da ve köylerde hayırlı bir iş yapacakları zaman, düğün, sünnet, işyeri ve fabrika açılışları için o yere en yakın yerdeki, türbelere ve yatırların mezarlarına gidilip, o işin hayırlı olması için, o yatırların yüzü suyu hürmetine ve aracılığı ile, diğer Veli, Evliyanın hatırına dualarının kabul olunacağına inanılarak, o türbelerin yanında kurbanlar kesiliyor. Yine Camiler de, Peygamberin sakalı şerifi diye tavaf ettiriliyor. Allah’ın ayetleri, Peygamberin tavrı ortada, Peygamberin yanında yetişen sahabenin tavrı ortada yapılan yanlışlıklar da ortada.
PEYGAMBER YARIŞTIRMAK.
Kuranın, dikkat çektiği konulardan biri de Peygamber yarıştırmaktır. Nur u Muhammedi tasavvuru yani (LEVLAKE LEVLAK LEMA HALAKTÜL-EFLAK) Sen olmasaydın, bu alemi kesinlikle yaratmazdım ben. Hadis i kutsi diye nakledilen bu haberin Hz. Peygamberle uzaktan yakından hiç bir alakası yoktur. Hicri 12. Yüzyılda, Miladi 18. Asır da yaşamış Acluni’nin ölümü hic. 1162. Keşfül Hafa adlı kitabını referans verirler. Anılan bu kitapta Sagani uydurmadır notunu düşerek, hem Allah’a, hem Peygamber adına yalan söylenmiştir der. Kökeni Yahudi kabalizm ine dayanan ve kendisi de Yahudi dönmesi olan Kabul Ahbar NURU MUHAMMEDİ’ nin mucididir.
Kuran’a göre: 24/ Nur 35. “ Allah göklerin ve yerin nurudur.” Ama ne yazıktır ki, Muhammed in nuru, her şeyin kendisinden yaratıldığı kaynaktır. El Cili, el İnsan 2. İnci cilt 30, der. Yine Kuran’a göre: 10/Yunus 3. “ Allah hükümranlık, kanun koyuculuk, idarecilik makamına oturup, varlıkları yönetmektedir.” Ama El Cili ye göre Hz. Peygamber bütün yaratılmışlara hükümrandır, aynı eser 2. cilt 45. Kuran’a göre, Hz. Peygamber yiyen ve çarşılarda dolaşan bir beşer, insan Peygamberdir. Fakat bu anlayışa göre, Peygamber insan kılığına girmiş bir nurdur. Bu konuda Kuran dengeli bir yaklaşım sunuyor. 2/ Bakara 285. “ Allah’ın elçilerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız.” Yine 2/ Bakara 253. “Allah elçilerinden her birine diğerinden farklı meziyetler vermiştir.” Bakara suresi Amenerreulü diye okuduğumuz ayette, 2/ Bakara 285. “ Allah, bir peygamberi diğerinden mutlak manada üstün ya da aşağı tutmamıştır.” Yani ayette, bazı hususlarda bazısını, bazı hususlarda ise bazısını üstün yaratmıştır. Zaten Allah’ın, Peygamberlerini birbiriyle yarıştırma işi bize, Yahudilerden geçme bir hastalıktır. Yahudiler, Hz. Musa’nın Allah’la konuşan tek peygamber olduğunu iddia etmişlerdi. Hıristiyanlar da, İsa Peygamber hepsinden üstün diyorlardı. Aslında bu, peygamber yarıştırması, Peygamberimizin zamanında da yapılmıştı. Biri Müslüman, diğeri Yahudi iki adam tartışırlar ve Müslüman olan Allah alemler içerisinden seçip üstün kıldığı Muhammed’dir der. Yahudi de hayır, Allah, Musa’yı seçmiştir der.