ALLAH, KİTAP (KUR’AN), DİN VE PEYGAMBER’İ GÖREVLERİYLE ANLAYIP İNANMAK (3)
36/ Yasin 74. Onlar, yardım göreceklerini umarak Allah’ın yanında ilahlar edindiler.”
17/ İsra 57. “ Onların yalvardıkları bu varlıklar, rablerine hangisi daha yakın olacak diye, vesile ararlar, Rabbinin rahmetini umarlar ve azabından korkarlar. Çünkü Rabbinin azabı, sakınılacak bir azaptır.”
18/ Kehf 102. “ Onlar, benimle birlikte kullarımı evliya edineceklerini mi sandılar? Biz Cehennemi kafirlere bir konak olarak hazırladık.” 19/ Meryem 81. “Onlar, kendilerine bir itibar ve kuvvet ( yardım) vesilesi olsun diye, Allah’ın yanında başka ilahlar edindiler.” Yine 29/ Ankebut 17-, 43/ Zuhruf 15-, 46/ Ahkaf 28 gibi. Allah, insan gözüyle görünmez, sadece hissedilip anlaşılır. 6 / Enam 103. Gözler Allah’ı göremez, hal bu ki O gözleri görür. Allah eşyayı pekiyi bilen, her şeyden haberdar olandır.” 7/ Araf 143. “ Musa Rabbim bana kendini göster, seni göreyim dedi. Rabbi ona sen, Beni asla göremezsin dedi.” 42/ Şura 51. “Allah bir insanla ancak vahiy yoluyla veya perdeli (görünmeden) konuşur. Yahut bir elçi gönderip, izniyle, ona dilediğini vahiy eder.”
19/ Meryem 65. “ Allah göklerin ve yerin, ikisi arasında ki, şeylerin Rabbidir. Şu halde O’na kulluk etmek için sabırlı ve metanetli ol. Allah’ın bir adaşı ve benzeri yoktur.” 42/ Şura 11. “ Allah’ın benzeri hiçbir şey yoktur. Allah işiten ve görendir.” 18/ Kehf 26. “Allah kendi hükümdarlığına kimseyi ortak etmez.” 72/ Cin 26. “ Allah bütün görülmeyenleri görür ve bilir. Sırlarına kimseyi ortak etmez.” 19/ Meryem 64. “ Senin Rabbin unutkan değildir.”
2/ Bakara 255. “ Kendisine ne uyuklama gelir, ne de uyku.”
55/ Rahman 29. “ Allah her an yaratma halindedir.
***
Allah, insanı, Peygamber’e, insana, Veli ve Evliya’ya, yatırlara ve iyi kimselere, Salih insanlara, putlara ve şeyhlere, taşa, ağaca ve başka çeşitli nesnelere kulluk etmekten ve tapmaktan, dua edip, Allah’ın yanında onlardan yardım beklemeyin. Onların, yüzü suyu hürmetine ve hatırlarına, Allah’ım şu işlerimizi yap demekten yasaklayarak ve inanan insanları, kendisine sevgili kulu yaparak, insanları kişilik sahibi yapmak i ster ve kendi dışında kimseye güvenilip, sığınılamayacağını, Kuran da açıklamıştır.