BİR İNSANI NASIL RAB EDİNİRİZ? – 1 –

Bu sorunun cevabını Allah Kuran’da
şöyle veriyor. Pek çok ayette geçen mindunillah
ifadesi, şöyle uyarıyor, Allah’ın
yanında ama Allahtan daha aşağı mertebede
olmak şartıyla başka varlıkları
Allah’ın yanında Allah’a eş ortak koşulmasıdır.
3/ Ali İmran 64. “ De ki: Ey ehli
kitap! Sizinle bizim aramızda müşterek
olan bir söze/ilkeye geliniz. Allah’tan
başkasına tapmayalım, O’na hiçbir şeyi eş
tutmayalım ve Allah’ın yanında kimimiz
kimimizi ilahlaştırmasın. Eğer onlar yine
yüz çevirirlerse/saparlarsa işte o zaman,
şahit olunki biz Müslümanlarız deyiniz.”
Kurana ve İslam tarihine baktığımızda
bütün müşriklerin Allah’ı inkar ettiklerini
görmüyoruz, aksine Allah’a inandıklarını
öğreniyoruz ve Allah’ı ortak koştukları
şeylerin zirvesine/tepesine koyuyorlar.
Müslümanlarda gerek ölmüş, gerekse
yaşayan bir alimi, ulemayı, şeyhi, sevilen
kişileri veya yatırları, güya masum bir
anlayışla onlara saygıda aşırılık gösterip,
onlar yanılmaz, hata yapmaz, her şeyi
bilirler, ölmüş olsalar da görürler, bütün
problemleri hatasız çözmüşler, gibi, daha
Allah’a ait pek çok sıfatı ve yetkiyi onlarda
da var diye inandık ve inandırıldık,
hala da inandırılmaya çalışılıyor.
***
3/Ali İmran 78, “Ehli kitaptan bir gurup,
okuduklarını/söylediklerini kitaptan sanasınız
diye kitabı okurken dillerini eğip
bükerler. Halbuki, okudukları Kitaptan
değildir, söyledikleri Allah katından olmadığı
halde, bu Allah katındandır derler.
Onlar bile, bile Allah’a iftira ediyorlar.” 3/
Ali İmran 79, “Hiç bir insanın, Allah’ın
kendisine kitap, hikmet ve Peygamberlik
vermesinden sonra insanlara, Allah’ın
yanında bana da kul olun benim sözümü
din edinin demesi mümkün değildir.
Bilakis şöyle demesi lazım okumakta/
okutmakta ve öğretmekte olduğunuz
kitap uyarınca Rabbine halis hular olunuz.”
3/Ali İmran 80, “Ve size, melekleri
ve peygamberleri ilahlar edinin diye de
emretmez. Siz, Müslüman olduktan sonra,
size hiç kafirliği emreder mi? “ Burada
anlayacağımız, beşerin sözünü ve fetvasını
Allah’ın ve Kuran’ın önüne koymalarıdır.
Din adına alim ve ulemanın, mezheplerin,
tarikatların görüşleri din olarak anlatılıyor,
bir konuda ayet ne diyor ona göre
söyleyelim yerine, hangi mezhebe, hangi
tarikata ve ya hangi hadise (uydurma)
göre antlım yapılıyor işte Allah’ın yanında
yedek ilah edinmek bu ve benzerleridir.
Allah’ın vasıflarını, sıfatlarını, hüküm
koyuculuğunu, yaratılan varlıklarda da var
zannedip onlarda yapar demektir.

#kemalyavuz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.