SORU- CEVAP -29-
“Şüphesiz ayetlerimizi inkar edenleri
gün gelecek ateşe atacağız; onların derileri
pişip acı duymaz hale geldikçe derilerini
yeni derilerle değiştiririz ki acıyı duysunlar!”
4/Nisa, 56
“Ben onu sekara cehenneme sokacağım,
sen biliyor usun sekar nedir? hem
bütün bedeni helak eder, hiçbir şey bırakmaz,
hem de eski haline getirip tekrar zap
etmekten o vazgeçmez. İnsanın derisini
kavurur. Üzerinde on dokuz muhafız melek
vardır.” 73/Müddessir, 26, 27, 28, 29, 30
“Biz cehennemin işlerine bakmakla
ancak melekleri görevlendirmişizdir.” 73/
Müddessir, 31
“Kıyamet günü bir takım yüzler zelildir,
durmadan çalışır, fakat boşuna yorulur,
kızgın ateşe girer, onlara kaynar su pınarından
içirilir. Onlar için kuru dikenden
başka yemek yoktur. O yiyecek ise ne besler
ne de açlığı giderir.” 88/Gaşiye, 2, 3, 4,
5, 6, 7
“Ameli yeğni olana gelince işte onun
ana yeri haviyedir.” 101/Karia, 8, 9
“Nedir Haviye bilir misin? Kızgın ateş.”
101/Karia, 10, 11
Bu grup ayetlerde de sekar cehennemine
atılacakları açıklanıyor. Sekar bütün
bedeni helak eder, sonrada bedeni yerine
tekrar getirir, tekrar azap eder. Haviye
cehennemine atılacakları açıklanıyor. Haviye
cehennemi kızgın ateş olarak anlatılıyor.
“Yakıtı insan ve taş olan cehennem ateşinden
sakının. Çünkü o ateş kafirler için
hazırlanmıştır.” 2/Bakara, 24
“Allah’a verdikleri sözü pekiştirdikten
sonra bozanlar, Allah’ın uyulmasını
emrettiği şeyleri akrabalık bağlarını terk
edenler ve yer yüzünde fesat çıkaranlar;
işte lanet onlar içindir. Ve kötü yurt cehennem
onlaradır.” 13/Rad, 25
“Cehennemin yedi kapısı vardır. Onlardan
her kapı için birer grup ayrılmıştır.”
15/Hicr, 44
“Muhakkak cehennem, onların hepsine
vadolunan yerdir.” 17/Hicr, 43
Cehennemin yedi kapısı vardır. Sebebi
rakamı kinaye olarak, farklı, çeşitli, birden
fazla anlamlarındadır. Allah boş söz söylemez,
anlamsız bir şeyi açıklamaz. Cehennem
gerçektir ancak, cehennemdeki ceza
nedir? Nasıl olacak, nasıl uygulanacak
bunu bilemiyoruz, bu sembolik olarak
açıklanıyor. Fiziki karşılığı bize insanlarca
meçhul bilinmiyor. Bunda şaşılacak bir durum
yoktur.
Hasta olan bir insanı düşününüz. Vücudu
yanar ağrısı, sızısı perişan eder, halbuki
vücudu ateşte değildir, ama ateşte gibi yanar.
Vücut halsizdir, güçsüzdür.
Veya insan bir suç işler, o suç insanın
vicdanını rahatsız eder, demek ki insan
rahatsız oluyor, yanıyor, yorgun iştahsız,
halsiz oluyor bunlara benzer veya başka
şekilde ceza görülecektir. Öyle şey olmaz
demekle kurtulacağımızı zannetmeyelim.
Hesabın ve azabın varlığı ve gerçek olacaktır.
Ama nasıl olacağını oraya varınca
göreceğiz. Bu ihtimal değildir ve gerçektir.
Bunu düşünmek ve kaygısını anlamak gerekmektedir.
“Ey insanlar! Kendinizi ve ailenizi, yakıtı,
insanlar ve taşlar olan ateşten koruyun.
Onun başında, acımasız, güçlü, Allah’ın
kendilerine buyurduğuna karşı gelmeyen
ve emrettiklerini yapan melekler vardır.”
66/Tahrir, 6
“Rablerini inkar edeler için cehennem
azabı vardır. Orası ne kötü dönüş yeridir.
Cehenneme atıklarında, cehennemin kaynarken
çıkardığı uğultuyu işitirler.” 67/
Mülk, 6, 7
“Neredeyse cehennem öfkesinden çatlayacak!
Her ne zaman cehenneme bir topluluk
atılsa, cehennemin bekçileri onlara;
Size, bu azap ile korkutucu bir peygamber
ve kitap gelmemiş miydi diye sorarlar.” 97/
Mülk, 8
“Onlar şöyle cevap verirler: Evet, doğrusu
bize bu azap ile korkutan bir kitabı
getiren peygamber gelmişti: Fakat biz onu
yalan saymış ve Allah bir şey göndermemiş
gibi saydık. Ve büyük bir yalancısınız
demiştik.” 67/Mülk, 9
“Eğer kulak vermiş ve aklımızı kullanmış
olsaydık şimdi şu alevli cehennemde
olmazdık deler. Böylece günahlarını itiraf
ederler. Artık Allah’ın rahmetinden uzak
olsun, o cehennemin mahkumları.” 67/
Mülk, 10, 11
#kemalyavuz