BİR İNSANI NASIL RAB EDİNİRİZ

Bu  sorunun  cevabını  Allah  Kuran’da  şöyle  veriyor.  Pek  çok  ayette  geçen  mindunillah  ifadesi,  şöyle  uyarıyor,  Allah’ın  yanında  ama  Allahtan  daha  aşağı  mertebede  olmak  şartıyla  başka  varlıkları  Allah’ın  yanında  Allah’a  eş  ortak  koşulmasıdır.  3/ Ali İmran  64. “ De ki:  Ey  ehli  kitap!  Sizinle  bizim  aramızda  müşterek  olan  bir  söze/ilkeye  geliniz.  Allah’tan  başkasına  tapmayalım,  O’na  hiçbir  şeyi  eş  tutmayalım  ve  Allah’ın  yanında  kimimiz  kimimizi  ilahlaştırmasın.  Eğer  onlar  yine  yüz  çevirirlerse/saparlarsa  işte  o  zaman,  şahit  olunki  biz  Müslümanlarız  deyiniz.”  Kurana  ve  İslam  tarihine  baktığımızda  bütün  müşriklerin  Allah’ı  inkar  ettiklerini  görmüyoruz,  aksine  Allah’a  inandıklarını  öğreniyoruz  ve  Allah’ı  ortak  koştukları  şeylerin  zirvesine/tepesine  koyuyorlar.  Müslümanlarda gerek  ölmüş,  gerekse  yaşayan  bir  alimi,  ulemayı,  şeyhi,  sevilen  kişileri  veya  yatırları,  güya  masum  bir  anlayışla  onlara  saygıda  aşırılık  gösterip,  onlar  yanılmaz,  hata  yapmaz,  her  şeyi  bilirler,  ölmüş  olsalar da  görürler,  bütün  problemleri hatasız  çözmüşler,  gibi,  daha  Allah’a  ait  pek  çok  sıfatı  ve  yetkiyi  onlarda da  var  diye  inandık  ve  inandırıldık,  hala da  inandırılmaya  çalışılıyor.

3/Ali İmran  78,  “Ehli  kitaptan  bir  gurup, okuduklarını/söylediklerini  kitaptan  sanasınız  diye  kitabı  okurken  dillerini  eğip  bükerler.  Halbuki,  okudukları  Kitaptan  değildir,  söyledikleri  Allah  katından  olmadığı  halde,  bu  Allah  katındandır  derler.  Onlar  bile,  bile  Allah’a  iftira  ediyorlar.”   3/Ali İmran 79,   “Hiç  bir  insanın,  Allah’ın  kendisine  kitap,  hikmet  ve  Peygamberlik  vermesinden  sonra  insanlara,  Allah’ın  yanında  bana da  kul  olun benim  sözümü  din  edinin demesi  mümkün  değildir.  Bilakis  şöyle  demesi  lazım  okumakta/okutmakta  ve  öğretmekte  olduğunuz  kitap  uyarınca  Rabbine  halis  hular  olunuz.”  3/Ali İmran  80,  “Ve  size,  melekleri  ve  peygamberleri  ilahlar  edinin  diye de  emretmez.  Siz,  Müslüman  olduktan  sonra,  size  hiç  kafirliği  emreder mi? “     Burada  anlayacağımız,  beşerin  sözünü  ve  fetvasını  Allah’ın  ve  Kuran’ın  önüne  koymalarıdır.  Din  adına  alim  ve  ulemanın,  mezheplerin,  tarikatların  görüşleri  din  olarak  anlatılıyor,  bir  konuda  ayet  ne  diyor  ona  göre  söyleyelim  yerine,  hangi  mezhebe,  hangi  tarikata  ve ya  hangi  hadise  (uydurma) göre  antlım  yapılıyor  işte  Allah’ın  yanında  yedek  ilah  edinmek  bu  ve  benzerleridir.  Allah’ın  vasıflarını,  sıfatlarını,  hüküm  koyuculuğunu,  yaratılan  varlıklarda da  var  zannedip  onlarda  yapar demektir.

#kemalyavuz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.