TEVHİD VE HZ. PEYGAMBER. -2
9/ Tövbe 31. “ Yahudiler Allah’ın yanında bilginlerini yani hahamlarını, Hıristiyanlar da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesih İsa’yı rabler edindiler. Halbuki onlara ancak tek ilaha Allah’a kulluk etmeleri emir olundu, Allah’tan başka tanrı yoktur, Allah onların ortak koştukları şeylerden uzaktır.” Şimdi bakalım Allah’ın ayetlerine, Allah bunları yasaklamış fakat bu yasaklar inadına, Allah’la ayaklaşıp, Hıristiyanlardan alınıp Müslüman hayatında ne yazıktır ki kullanılıyor. 18/ Kehf 110. “De ki: Ben yalnızca sizin gibi bir insanım, şu var ki, bana İlahınızın sadece bir İlah olduğu vahyolunuyor. Artık her kim Rabbine kavuşmayı umuyorsa, iyi iş yapsın ve Rabbine ibadette hiçbir şeyi ortak koşmasın.” 41/ Fussilet 6. “De ki: Ben de ancak sizin gibi bir insanım, Bana ilahınızın bir tek İlah olduğu vahiy olunuyor. Artık Allah’a yönelin, Allah’tan mağfiret dileyin, ortak koşanların vay haline.” Allah’a yönelme iman, itaat, tevhid, doğru ibadet ve ihlasla olur. Şeytanın telkinlerine uyup da Allah’ın yanında başka veli, evliya, şeyh edinmek veya dine ilave yapmak, şefaatçiler edinmek Allah’a göre şirktir. Buna şirk diyemeyenler, Allah’ın isminin yanına, Peygamberin ismini koymayı şirk görüyorlar, sapıklık budur. Ayetlere göre tevhid budur ve kelimeyi şahadet ve kelimeyi tevhid işte budur. Ayette Allah’ın tekliği açıklanırken, peygamberin de beşeriliği ortaya konulmaktadır.
Bu ve buna benzer işler kasıtlı yapılıyorsa, o zaman işin arkasında kara bir el ve zihniyet vardır, araştırmalar zaten bunun ve diğer şirk görüşlerin arkasında İslam düşmanlarının olduğu gerçeği böylece ortaya çıkıyor. Ne demek? Hz. Peygamberi Tevhid’e koymamak ve dine ilaveler koymak? 6/ Enam 82. “ İnanıp ta imanlarına herhangi bir zulüm (zulüm de bir şirktir) haksızlık bulaştırmayanlar var ya, işte güven onlarındır ve onlar doğru yolu bulanlardır.” Dine ilave yapmak, birilerini Allah’ın yanında veli, evliya, şeyh kabul edip araya koyarak Allah’tan bir şeyler istemek tevhid inancına şirk bulaştırmak demektir. Bir yatırı veya kendine göre önemli gördüğü bir kişiyi araya koyarak onları vesile edinmek, onların yüzü suyu hürmetine, Allah’tan istekte bulunmak şirktir. 2/ Bakara 186. “ Kullarım sana, beni sorduklarında söyle onlara, Ben çok yakınım, Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm. O halde kullarımda benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki, doğru yolu bulalar.” İşte aracılara gerek olmadığının belgesi bu ayet ve diğer ayetlerdir. Aklın yolu Allah’ın yoludur, Akıl tek Allah’a kulluğu öne çıkartmaktadır.