ALLAH’IN ZATİ SIFATLARI İLE NASIL ŞİRK KOŞULUYOR
VÜCUT sıfatı, var olmak Allah vardır, her yerdedir, her yerde hazırdır. Allah’ın bu sıfatını, velilerinde, evliyalarında, şeyhlerinde, yatırlarında ve buna benzer kutsadıkları şeylerde görenler, aynen haşa Allah gibi hem bedenen, hem ruhen her yerde olacaklarına, imdat ve yardımlarına yetişeceklerine, sıkıntılarını gidereceklerine, kendilerini gördüklerine inanıyorlar, bu hareket ve inanç insanları şirke bulaştırır. Her yerde bulunmak, ölmemek, görmek, bilmek, imdada yetişmek, sıkıntılarını çözmek sadece Allah’a mahsustur. Ölmüş peygamber, ölmüş veli, evliya, ölmüş şeyh, kutup, artık ölmüşlerdir bunlar yeniden sadece kıyamet koptuktan sonra ahrette bedenli olarak canlanacaklardır. Ölmemiş olanlar da sadece bulundukları yerde olurlar, her yerde olmak sadece Allah’a aittir. Ayette 57/Hadid 3, “Allah ilktir, sondur, zahirdir ( varlığı birçok delille açıktır) batındır ( zatının hakikati duyularla görülemez akılla çözülür anlaşılır) Allah her şeyi bilendir.” 57/Hadid 4, “…Nerede olsanız, Allah sizinle beraberdir, Allah yaptıklarınızı görür.” KIDEM sıfatı, ezeli olması, 57/Hadid 3, “ Allah ilk olarak ezelden beri vardır.” BEKA sıfatı, ebedi olandır, varlıkların yani yarattıklarının son bulmasından sonrada Allah bakidir. İşte burada sıkıntıya düşülüyor Allah’ın beka sıfatı yarattığı kullarda da görülüyor ve var deniyor, şirk buradan oluşuyor. VAHDANİYET sıfatı, Allah’ın bir olması, eğer yarattıkları Allah gibi ilk, sonuz, ölmeyen, gören, bilen imdat eden olura, o zaman bunların da ilah, Allah olması gerekir, çünkü bu sıfatlar bunlarda da var diye inanılırsa Allah’ın sıfatını yarattığı kullarına verip inandığı için şirke düşer imanı gider. 21/Enbiya 22, “Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar/ilahlar bulunsaydı, yer ve gök, bunların nizamı kesinlikle bozulur giderdi. Demek ki, arşın Rabbi olan Allah, onların yakıştırdıkları sıfatlardan uzaktır.” MUHALEFETÜN LİL HAVADİS sıfatı, sonradan olanlara benzemez, Allah yarattıklarından hiç birine benzemez. Allah’ın bu sıfatını ve diğer sıfatlarını yarattıkları kullarda görmek var demek şirk olur. KIYAM BİNEFSİHİ sıfatı, Allah’ın varlığı kendindendir, kimseye muhtaç değildir. 35/Fatır 15, “Ey insanlar Allah’a muhtaç olan sizsiniz, zengin ve övülmeye layık olan ancak Allah’tır.” Şeyhlerini, kutuplarını, efendilerini veli, evliyalarını kutsayıp bağlandıkları neyse onları öyle övüp seviyorlar ve bağlanıyorlar ki sanki Allah gibi övüp kutsuyorlar, bu sıfatlar Allah dışında kimselere verilemez.