KURAN’DA BOŞANMA KONUSU NASILDIR? – 6

Peygamberimizin  ashabından  Ma’kıl  ibn Yesar,  kız kardeşini bir adamla evlendirir. Fakat bir müddet sonra adam karısını boşar, süresi içinde de dönmediği için talak gerçekleşir ve kadını salıverir. Ancak çok geçmeden tekrar Ma’kıle gelir ve kız kardeşiyle yeniden evlenmek istediğini bildirir. Ne var ki Ma’kıl, adamın davranışını nefsine yediremez ve onu reddeder. Peygamberimiz ayeti ayeti Ma’kıla okuyunca, Ma’kıl inadından vazgeçer ve Allah’ın emrine uyar. ( Sahihi  Buhari, VI. 184= Ebu Davut, Sünen, I. 481= Tirmizi, Sünen, V. 216.)

İster  boşanmış  olsun,  ister  boşanmamış  olsun,  emzikli  kadınların,  çocuklarını  nasıl  emzireceklerini,  karı  koca  arasındaki  emzirmeyle  ilgili  anlaşmaları  ve  ne yapmaları  gerektiğini şu  ayette  açıklamıştır.  2/ Bakara  233.” Analar,  emzirmeyi  tamamlatmak  isteyen  kimseler  için, çocuklarını  iki  tam  yıl  emzirirler.  Emziren  anaların  bilinen  usul de yiyecekleri  ve  giyecekleri  çocuğun  babasına  aittir.  Bir  insana  gücü  dışında  bir  şey  yüklenemez,  ne  ana  çocuğu  yüzünden,  ne de  baba  yine  çocuğu  yüzünden  zarar  göremez.  Varise de  aynısını  yapmak  düşer.  Eğer  ana  ve  baba,  görüşerek  ve  anlaşarak  çocuğu  memeden  kesmeyi  isterlerse,  üzerlerine  herhangi  bir  günah  yoktur.  Ve  eğer  çocuklarınızı  sütanneye  emzirtmek  isterseniz,  bilinen  miktarda  örfe  göre  emzirme  ücretini  verdiğiniz  takdirde,  üzerinize  herhangi  bir  günah  yoktur.  Allah’tan  sakının  ve  bilin ki, Allah, yaptıklarınızı  şüphesiz  hakkıyla  görendir.”

Allah  bu  ayetle,  çocuk  sahibi  olan  bütün  analara,  çocuklarını  doğumlarından  itibaren  iki  tam  yıl  boyunca  emzirmeyi  emretmiştir.  Bu  süre,  iki  seneyi  geçmezse de,  ananın  veya  çocuğun  sağlığı  gerektirirse,  iki  seneyi  tamamlamadan  memeden  kesilmesi,  ana  ve  babanın  kararlaştırmaları  halinde  mümkündür.  Çocuğun  bizzat  anası  tarafından  emzirilip  beslenmesi,  bu  günkü  tıbbın da  tespiti ile  her  hangi  bir  hayvan  sütüyle  beslemekten  çok  daha  hayırlıdır.  Ananın,  çocuğunu  emzirirken  ona  gösterdiği  şefkat,  sevgi  ve  koruma  kadar,  anaya da  bu  şefkat,  sevgi  ve  koruma  gösterilmesi  gerekir.  Ananın  çocuğa  iyi  bakıp  hizmet  etmesi  ve  onu  iyi  besleyebilmesi,  ananın da  yeterli  gıda  almasına  bağlıdır. Gıdasını tam  alamayan  bir  ananın,  çocuğuna  tam  gıda  vermesi  mümkün  değildir.   Ananın,  gerek  yiyecek,  gerekse  giyeceğine  dikkat  gösterilmesi,  örf  ölçüleri  içinde,  çocuğun  kendi  babasına  aittir.  Ancak  hiç  kimseye  gücü  üstünde  bir  şey  istenmez,  mali  imkanlarına  göre  babanın  yapması  gerekir  ve  kadının da  imkanlarına  göre  çocuğun  babasından  istemesi  gerekir.  İmkanı  olmayan  kişiden  çocuk  emziriyorum  diye  aşırı,  israf  ve  fantezi  şeyler  istenemez.

Ana  ve  baba,  hem  çocuğun  ve  hem de  ananın  ve  babanın  hayrına  olacağını  düşünerek  çocuklarına  bir  sütanne  tarafından  emzirilmesini  isterlerse,  sütanneye  örfe  göre  ücretini  ödeyerek,  çocuğu  emzirtmelerinde  hiçbir  günah  yoktur.  Bazen  ananın  çok  zayıf  olup  çocuğunu  besleyememesi yahut  hastalıklı  bir  şekilde  büyümesine  ve  gelişmesine  engel  olan  hallerdir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.