KELİME-İ TEVHİD
Allah’tan başka ilah yoktur, Muhammed Allahın kulu ve Resulüdür. Tevhid tanınmayınca gerçek iman da olamıyor. İslam dünyası, bugün tevhidi ve şirki Kur’an’da açıklandığı gibi tanıyamıyorlar, böyle olunca da tevhid’den beklenen bereket ve sevap da alınamıyor. Tevhidi doğru bilemeyen insanlar, tatmin olmak için kendi heva ve heveslerine uyarak, kendilerini din yönünden doyurabilmek için Allah’ın Kur’an’da gönderdiği din’in yanında başka din, arayışına yönelmişlerdir. 12/ Yusuf 106. Onların çoğu, ancak ortak koşarak Allah’a iman ederler.
4/ Nisa 171. Ey ehli kitap! Dininizde aşırı gitmeyin”. Yine 5/ Maide 77. De ki: Ey Kitap ehli! Dininizde haksız yere haddi aşmayın”. Bu iki ayette de YA EHLEL KİTABİ LATAĞLU Fİ DİNİKÜM, buyuruyor. Ğulüvv, yani din’de, doymazlık, aşırılık, sınır tanımazlık, Allah’ın koymadığı ibadetleri çoğaltmak, hatta Allah ve Peygamberin dinde tesbitlerini bile yeterli bulmayıp, din’de olmayan ibadetler ile övünmek. 25/ Furkan 43. Kötü duygularını, heva ve heveslerini ilah edinen kimseyi gördün mü? Şimdi böyle birinin sorumluluğunu sen üstlenebilirmisin? Vahye tabi olamayanlar elbette kendi hevalarına tabi olurlar. 45/ Casiye 23. Heva ve heveslerini ilah edinen ve Allah’ın kişiyi kendi hür iradesi doğrultusunda bir bilgiye dayalı olarak saptırdığı, kulağını ve kalbini mühürlediği, gözüne de perde çektiği kimseyi gördün mü?
Ğulüvvün tahribi en zehirli tahriptir. Bu bir gizli dinsizlik ve şirktir. Onun için, Peygamberimiz ümmetinin, ğulüvve sapmama konusunda ısrarlı bir biçimde dikkatini çekmiş ve eski toplumların ğulüvv yüzünden battığını söylemiştir. Rivayete göre Peygamberimiz şöyle buyurmuş. Dinde ğulüvve gitmemeniz için sizi uyarırım. Şu bir gerçektir ki, sizden öncekilerin batışı dinde ğulüvv yüzünden olmuştur. Buhari İ’tisam 5. İbni Mace Menasik 63, Tirmizi Şemail 69.
4/ Nisa 48, 116. Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz, bunun dışında kalan günahları, dilediği kimseler için bağışlar. Allah’a şirk ortak koşan kimse, büyük bir günah işlemiş ve iftira etmiş olur.” Aslında şirk insanın emek ve üretimini işe yaramaz hale getirerek, insanın ahretini mahveder. Şirk, dinsizlik değildir ve en büyük inatçı din anlayışıdır.
#kemalyavuz