MEZHEP VE MEZHEPLER-9

Şimdi bakalım, Allah tarafından kesinlik kazandırılmayan, yani tek anlamla sınırları belirtilmeyen, Kur’an’ın bütünlüğü içinde Müslümanlara anlayış ve kavrayışlarına göre hareket etme imkânı ve serbestliği tanınan konularda -bu bir rahmettir- Müslümanların değerlendirmeye, bir sonuca varmaya, anlamaya, tanımlamaya, çözüm bulmaya çalışmaları en tabii haklarıdır. Yanlışlıkla elde edilen sonucu İslam’ın sabiti, değişmez, kesin kuralı haline getirip, Allah’ın kesinleştirmediği bir hükmü sabitleştirmek; tek doğru budur deyip, onu din haline getirmektir. Diğer görüş ve inançları batıl saymaktır.

Eğer, bugün mezhepler dinin yerini almış ve müslümanlar arasında bölünmeye neden olmuşsa suç mezheplerin değil, mezhepleri din gibi anlayanların ve görenlerindir. İnsanların görüş ve düşüncelerini dinin kendisi ve aslı yerine koyanlar, mezheplerin her dediğini kesin doğru budur demek, Allah’a rağmen din koymak anlamındadır.

Bunu şöyle açıklayabiliriz. Hanefi mezhebine göre, kadınlara dokununca (cinsi münasebet hariç) abdest bozulmaz, fakat şafi mezhebine göre bozulur. Buna göre ya Hanefi mezhebine göre abdestsiz olur insan veyahut Şafi mezhebine (görüşüne) göre diğer mezhep sahibi insan abdestsiz olur. Hâlbuki abdesti bozan şeyler Kur’an’da açıkça Nisa suresinde açıklanmıştır.

“Yahut sizden biriniz ayakyolundan (tuvaletten) gelirse, yahutta kadınlara dokunup cinsi temasta bulunmuşsanız.” (4/Nisa 43 = 5/Maide 6)

Kur’an bu ayetlerde tuvaletten gelirse diyor, tuvalete giden insan dışkı (büyük abdest) idrar, yellenme veya çeşitli akıntılarla tuvalet ihtiyacını yapar. Bunlar da abdesti bozar. Birde baygınlık hali ile uyku halinde insan kendinde olmadığı için, yellendiğinin farkına varamaz onun için abdesti bozulur.

Yahut kadınlara dokunduğunuzda yani cinsi birleşme yaptığınızda veya inzal (şehvetle boşalma) olduğunda, birleşme ya da şehvetle boşalma ile olur. Bir de rüyada ihtilam olmakla meni gelmişse yıkanmak farz olur. Ayet bunları açıklıyor. Kadına elle dokunmanın abdesti bozmayacağını gösterir. Bir de Peygamber’imizin eşlerini öptükten sonra namaz kıldığını çeşitli kaynaklara göre öğreniyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.