ALLAH’IN İSİMLERİ İLE ŞİRK NASIL KOŞULUR?
ALLAH: Allah öyle bir Allah ki, kendisi
pek yüksek, büyüklük, ululuk, celalet
ve azamet sahibidir. ALLAH ismi bütün
isimlerinin ve sıfatlarının hepsini mana
olarak toplar ve karşılığını Allah olarak
verir. Yani Allah’ın diğer sıfat ve isimleri
bir veya birkaç isme ve sıfata karşılık
mana anlamında kullanılır. Mesela, er
Rahman merhameti, el Kahhar kahrı, el
Alim ilmi, el Kadir kudreti ve diğer isim
ve sıfatları yalnız bir veya birkaç manayı
ifade eder. Fakat Allah ismi bunların ve
diğer isim ve sıfatların tümünü birden
mana olarak karşılığını ifade eder ve
karşılar.
***
Onun için Esma ül Hüsna içinde Allah
ismi, İsmi Azam’dır. Demek ki, Allah
isminden, bütün sıfatların ve isimlerin
toplu anlam ve manalarını karşıladığını
anlıyoruz, yine Allah’ın bütün noksan
sıfatlardan uzak olduğunu ve bütün kemal/
olgunluk/tamlık eksiksizlik, mana ve sıfatlarının
olduğunu anlıyoruz. 2/Bakara 55,
“Allah, O’ndan başka İlah/tanrı yoktur,
Allah hep vardır, O hep diridir, kendisine
ne uyku gelir ne de uyuklama…”
17/İsra 110, “De ki: Allah diye dua edin,
yahut Rahman diye dua edin, hangisi
ile dua etseniz en güzel isimler Allah’ındır.”
40/Mümin 81, “Allah size ayetlerini
gösteriyor, şimdi Allah’ın ayetlerinden
hangisini inkar edersiniz?” 40/Mümin
69, “Allah’ın ayetleri hakkında tartışanlara
bakmadın mı? nasıl döndürülüyorlar/ayetleri
tasdik etmiyorlar.”
***
Bazı insanlar, bazı insanlardan/şeyhlerden
el alarak onlar vasıtası ile doğru
yola/hidayete girdiklerini söyleyip inanıyorlar.
Halbuki hidayet yalnız Allah’a
aittir. 20/Taha 123, “De ki: Birbirinize
düşman olarak hepiniz oradan/cennet ten
inin, artık Benden size hidayet geldiğinde,
kim Benim hidayetime uyarsa o
sapmaz ve bedbaht olmaz.” Böyle inananlar
şirke düşerler Ayet bu. Allah, hidayet
veren, nasip eden, doğru yolu gösterendir.
***
Birde Allah yukardadır semada yada
semavi dinler deniliyor yanlış, ilahi dinler
denmelidir. Yine Allah’a mekan yer arz
edilemez/gösterilemez, mesela miraçla
ilgili anlatımlarda a) Allah yedi kat
göklerden de ötede denir ve Cebrail belli
yerde kalır, Peygamberimiz gider, Allah’la
görüştü diye anlatılır. Allah’a mekan arz
edilemez, Allah şekil değildir, pazarlık
makamı değildir, Allah unutkan değildir.
Allah bunların önünü üçüncü sırada nüzul
olan/ inen Müzzemmil suresi 20. Ayet
cevap vermektedir. Böyle inanmak şirki
oluşturur. Halbuki Cebrail Allah’tan vahyi
alan ve peygamberlere getiren melektir.