ALLAH’IN İSİMLERİ İLE ŞİRK NASIL KOŞULUR
ALLAH: Allah öyle bir Allah ki, kendisi pek yüksek, büyüklük, ululuk, celalet ve azamet sahibidir. ALLAH ismi bütün isimlerinin ve sıfatlarının hepsini mana olarak toplar ve karşılığını Allah olarak verir. Yani Allah’ın diğer sıfat ve isimleri bir veya birkaç isme ve sıfata karşılık mana anlamında kullanılır. Mesela, er Rahman merhameti, el Kahhar kahrı, el Alim ilmi, el Kadir kudreti ve diğer isim ve sıfatları yalnız bir veya birkaç manayı ifade eder. Fakat Allah ismi bunların ve diğer isim ve sıfatların tümünü birden mana olarak karşılığını ifade eder ve karşılar. Onun için Esma ül Hüsna içinde Allah ismi, İsmi Azam’dır. Demek ki, Allah isminden, bütün sıfatların ve isimlerin toplu anlam ve manalarını karşıladığını anlıyoruz, yine Allah’ın bütün noksan sıfatlardan uzak olduğunu ve bütün kemal/olgunluk/tamlık eksiksizlik, mana ve sıfatlarının olduğunu anlıyoruz. 2/Bakara 55, “Allah, O’ndan başka İlah/tanrı yoktur, Allah hep vardır, O hep diridir, kendisine ne uyku gelir ne de uyuklama…” 17/İsra 110, “De ki: Allah diye dua edin, yahut Rahman diye dua edin, hangisi ile dua etseniz en güzel isimler Allah’ındır.” 40/Mümin 81, “Allah size ayetlerini gösteriyor, şimdi Allah’ın ayetlerinden hangisini inkar edersiniz?” 40/Mümin 69, “Allah’ın ayetleri hakkında tartışanlara bakmadın mı? nasıl döndürülüyorlar/ayetleri tasdik etmiyorlar.”
Bazı insanlar, bazı insanlardan/şeyhlerden el alarak onlar vasıtası ile doğru yola/hidayete girdiklerini söyleyip inanıyorlar. Halbuki hidayet yalnız Allah’a aittir. 20/Taha 123, “De ki: Birbirinize düşman olarak hepiniz oradan/cennet ten inin, artık Benden size hidayet geldiğinde, kim Benim hidayetime uyarsa o sapmaz ve bedbaht olmaz.” Böyle inananlar şirke düşerler Ayet bu. Allah, hidayet veren, nasip eden, doğru yolu gösterendir. Birde Allah yukardadır semada yada semavi dinler deniliyor yanlış, ilahi dinler denmelidir. Yine Allah’a mekan yer arz edilemez/gösterilemez, mesela miraçla ilgili anlatımlarda a) Allah yedi kat göklerden de ötede denir ve Cebrail belli yerde kalır, Peygamberimiz gider, Allah’la görüştü diye anlatılır. Allah’a mekan arz edilemez, Allah şekil değildir, pazarlık makamı değildir, Allah unutkan değildir. Allah bunların önünü üçüncü sırada nüzul olan/ inen Müzzemmil suresi 20. Ayet cevap vermektedir. Böyle inanmak şirki oluşturur. Halbuki Cebrail Allah’tan vahyi alan ve peygamberlere getiren melektir.