ALLAH’IN KANUN KOYMA HAKİMİYETİ-1
İnsanların dünyada yaşamaları için bütün kanunları Allah koyar, onun için itaat yalnız Allah’a ve koyduğu kanunlara teslim olunacaktır. İnsanların bu emirleri bir tarafa bırakarak, Allah’tan başkaları tarafından telkin edilen ve nefsin hoşuna giden heva ve heveslere uyulması Allah tarafından yasaklanmıştır. 98/ Beyyine 5. “ Halbuki onlara ancak, dini ( dünyada yaşam tarzını ) yalnız Allah’a has kılarak ( Allah’ın koyduğu kanunlara uyarak ) ve hanifler olarak Allah’a kulluk etmeleri, namaz kılmaları ve zekat vermeleri emir olunmuştu. Sağlam din ( dünyada yaşam tarzı, hayatı ) budur.”
Allah’ın karşısına dikilen, ayaklanan, Allah’ın emirlerine karşı yeni hükümler icat eden her varlık, Allah’tan başkalarına uyanlar, ister bilerek, isteyerek itaat etsinler, isterse zorla, tehditle boyun eğsinler, ( zulme karşı başkaldırı gerekir ) uyulan ve itaat edilen şey Allah’a göre tağuttur, bu nesnenin insan olmasının, şeytan olmasının, hiç bir ehemmiyeti yoktur. 45/ Casiye 18. “ Bundan böyle, yönetim işinde bir şeriat ( usul, hukuk ) üzere yönetici kıldık, sen ona uy, bilmeyenlerin istek ve hevasına uyma.” Allah, beşeri faaliyetleri, insanlar arasında cereyan eden bilumum muameleleri nizam ve intizam altına almak için çeşitli kanunlar ve ölçüler koymuştur. Allah’ın bu kanunlarına karşı gelme hakkı kimseye verilmemiştir.
5/ Maide 44. “ …Kim Allah’ın indirdiği hükümler ( kanunlar ) ile hükmetmezse işte onlar kafirlerin ta kendisidir.” 45. Ayet “ Zalimlerin ta kendisidir.” 47. Ayet “ fasıkların ta kendisidir.” 5/ Maide 50. ” Yoksa onlar İslam dışı cahiliye idaresini mi arıyorlar? İyi anlayan bir topluma göre, hükümranlığı kanun koyuculuğu, Allah’tan daha güzel kim vardır.” Savaş insanların severek ve zevk alarak yaptıkları bir şey değildir. Fıtratı ve ruh sağlığı bozulmamış kimseler, öldürmek, yakıp yıkmak ve acılar vermekten zevk almazlar ve bunlardan hoşlanmazlar. Ancak vücudu kurtarmak için kangren olmuş elin ve bacağın kesilmesi veya içerde kalmış bir çocuğu kurtarmak için kapının kırılması nasıl zaruri ise, savaşta toplumların hayatlarını kurtarmak için zaruri ve geride kalanların rahat yaşaması için bazı insanların hayatlarını feda etmesi de zaruridir. Mesela din ve vicdan hürriyetini sağlamanın, zulmü ve fitneyi önlemenin, tecavüzlere son vermenin yolu bazen savaşlardan geçebilir. Savaşlardaki sırrı bazen biz bilemeyiz Allah onun sonunu daha iyi bilir.