ALLAH’IN ZATİ SIFATLARIYLA NASIL ŞİRK KOŞULUYOR?
VÜCUT sıfatı, var olmak Allah vardır,
her yerdedir, her yerde hazırdır. Allah’ın
bu sıfatını, velilerinde, evliyalarında,
şeyhlerinde, yatırlarında ve buna benzer
kutsadıkları şeylerde görenler, aynen haşa
Allah gibi hem bedenen, hem ruhen her
yerde olacaklarına, imdat ve yardımlarına
yetişeceklerine, sıkıntılarını gidereceklerine,
kendilerini gördüklerine inanıyorlar,
bu hareket ve inanç insanları şirke
bulaştırır. Her yerde bulunmak, ölmemek,
görmek, bilmek, imdada yetişmek, sıkıntılarını
çözmek sadece Allah’a mahsustur.
Ölmüş peygamber, ölmüş veli, evliya, ölmüş
şeyh, kutup, artık ölmüşlerdir bunlar
yeniden sadece kıyamet koptuktan sonra
ahrette bedenli olarak canlanacaklardır.
Ölmemiş olanlar da sadece bulundukları
yerde olurlar, her yerde olmak sadece
Allah’a aittir.
***
Ayette 57/Hadid 3, “Allah ilktir,
sondur, zahirdir ( varlığı birçok delille
açıktır) batındır ( zatının hakikati duyularla
görülemez akılla çözülür anlaşılır)
Allah her şeyi bilendir.” 57/Hadid 4,
“…Nerede olsanız, Allah sizinle beraberdir,
Allah yaptıklarınızı görür.”
KIDEM sıfatı, ezeli olması, 57/Hadid 3, “
Allah ilk olarak ezelden beri vardır.” BEKA
sıfatı, ebedi olandır, varlıkların yani yarattıklarının
son bulmasından sonrada Allah
bakidir. İşte burada sıkıntıya düşülüyor
Allah’ın beka sıfatı yarattığı kullarda da
görülüyor ve var deniyor, şirk buradan
oluşuyor. VAHDANİYET sıfatı, Allah’ın
bir olması, eğer yarattıkları Allah gibi ilk,
sonuz, ölmeyen, gören, bilen imdat eden
olura, o zaman bunların da ilah, Allah
olması gerekir, çünkü bu sıfatlar bunlarda
da var diye inanılırsa Allah’ın sıfatını yarattığı
kullarına verip inandığı için şirke
düşer imanı gider. 21/Enbiya 22, “Eğer
yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar/
ilahlar bulunsaydı, yer ve gök, bunların
nizamı kesinlikle bozulur giderdi. Demek
ki, arşın Rabbi olan Allah, onların yakıştırdıkları
sıfatlardan uzaktır.” MUHALEFETÜN
LİL HAVADİS sıfatı, sonradan
olanlara benzemez, Allah yarattıklarından
hiç birine benzemez.
***
Allah’ın bu sıfatını ve diğer sıfatlarını
yarattıkları kullarda görmek var demek
şirk olur. KIYAM BİNEFSİHİ sıfatı,
Allah’ın varlığı kendindendir, kimseye
muhtaç değildir. 35/Fatır 15, “Ey insanlar
Allah’a muhtaç olan sizsiniz, zengin
ve övülmeye layık olan ancak Allah’tır.”
Şeyhlerini, kutuplarını, efendilerini veli,
evliyalarını kutsayıp bağlandıkları neyse
onları öyle övüp seviyorlar ve bağlanıyorlar
ki sanki Allah gibi övüp kutsuyorlar,
bu sıfatlar Allah dışında kimselere
verilemez.