KADIN ERKEK İLİŞKİSİ VE YASAKLAR-1

Allah,  Kuran’da  kadın  erkek  ilişkisini  açıklarken,  kadının  kocasına  kocanın da  kadına  karşı  mahrem  olmadıklarını  anlatıyor. 2/ Bakara  222. “ Sana  kadınların  ay  halini  sorarlar.  De ki:  O,  bir  sıkıntı  verici  rahatsızlıktır,  bu  sebeple  ay  halinde  olan  kadınlarınızdan  uzak  durun,  temizleninceye  kadar da  onlara  yaklaşmayın.  Temizlendikleri  vakit,  Allah’ın  size  emrettiği  yerden  onlara  yaklaşın,  şunu  iyi  bilin ki,  Allah  tövbe  edenleri de  sever,  temizlenenleri  de  sever.”  2/ Bakara  223. “ Kadınlarınız  sizin  için  bir  tarladır,  tarlanıza  nereden,  nasıl  ve  ne  zaman  isterseniz  öyle  varın.  Kendiniz  için  önceden  uygun  davranışlarla  hazırlık  yapın,  Allah’tan  korkun,  şunu  bilin ki,  siz  Allah’a  kavuşacaksınız.  Artık,  müminleri  müjdele!” Bu  ayetler de,  cinsi  temasın  şekli,  pozisyonu  sınırlı  değildir.  Allah’ın  emrettiği  gibi  yaklaşmak,  ayetteki  tarla,  döl  yatağı,  mahsul  veren  yer,  yani  çocuk  olacak  yer  demektir.  Nereden  isterseniz  oradan  varın  demek,  döl  yatağı  yolu  demektir.  Döl  yatağına  istediğiniz  şekil  ve  pozisyon  da,  önden,  arkadan  varabilirsiniz  ve  önceden de  hazırlık  yaparak,  sevişmek  gibi  hazır  hale  gelin.  Bazı  kaynaklarda  ve  kitaplar da  şöyle  bir  olay  nakledilir.   “ Abdullah b. Avn  anlatıyor.  Nafi  şöyle  diyor.  İbn  Ömer’e  mushafı,  Kuran’ı  tutuveriyordum.  Allah’ın  “Kadınlarınız  sizin  için  bir  tarladır,  tarlanıza  dilediğiniz  gibi  varın”  ayetini  okuyunca,  bu  ayetin  ne  hakkında  indiğini  biliyor musun?  Dedi.  Hayır  diye  cevaplayınca,  bu  ayet  dedi,  hanımına  dübüründen  yaklaşan  bir   adam  hakkında  indi.  Bu  durum  ona  zor  gelmişti,  bunun  üzerine  bu  ayet  nazil  oldu.”  Abdullah b.  Hasan’ın  anlattığına  göre,  kendisi  Abdullah  b.  Ömer’in  oğlu  Salim’e  rastladığında  Ey  amcam  Nafi’nin  Abdullah’tan  aktardığı  o  söz de  neyin  nesi?  O, kadınlara  dübüründen  yaklaşmakta  bir  beis,  kötülük  görmüyor  demiş  ve  Salim  de  kendisine  şöyle  cevap  vermiştir.  Köle  Nafi  yalan  söylüyor  ve  hata  ediyor.  Abdullah  bu  ayetin  tefsirinde  sadece  hanımların  ön  avret  yerlerine  arkadan  gelirler  demiştir.”  ( Fakihlere  ve  Muhaddislere  göre  Nebevi  Sünnet,  Muhammet   Gazali,  sayfa  170,  171.)

Ayette  ve  toplumda  sözü  edilen  konu,  kadının  ay  hali  olmasıdır. Ay  halinde  yani  kanaması  olan  kadın  temiz  mi?  Pis  mi?  Konusudur. Ay  halinde  olan  kadın  temizdir,  her  türlü  görevini  ibadetini,  namaz,  oruç,  hac,  Kuran  okumak,  camiye  gitmek  gibi,  yemeğini  işini  yapabilir.

Ay  hali  günlerinde   özürlüdürler,  ve  ruhsat  sahibidirler  cinsel  ilişki  hariç  istedikleri  gibi  davranırlar.  Allah  onlara  çocuk  yapma  görevi  nasip  etmiş,  ondan  dolayı  kanın  temizlenmesi  ve  gebe  kalma  olayı  olacağından  pis  değillerdir.  Eşleriyle aynı  yatakta  yatarlar,  sadece  cinsi  ilişki  yapmazlar.  Bu,  kadının  ay  hali  günlerinde  mikrop  kapmaması  içindir.  Yasak  sadece  cinsi  ilişkidir,  bunun  dışında  hiç  bir  yasak  yoktur,  normal  hayattaki  gibi  serbest  olarak  hayatını  devam  ettirir  ve  ibadetlerini  yerine  getirir.  Yemek  yapar,  yemek  yer,  bütün  yapması  gereken  işlerini  yapar.

Bu  konuyla  ilgili  bir  örnek  verelim  Yahudiler,  hanımlarla  tek  pozisyonda  cinsi  birleşim  yapılmasını,  eğer  pozisyon  değiştirilirse  çocuğun  şaşı  olacağını  iddia  ediyorlardı.  İşin  garibi  bu  safsataya  Medine  Araplarını da  inandırmışlardı.  ( Müslim,  Nikah,19/  118,Talak, 7, 8, Tıp,  50.= Ebu  Davut, Nikah,  45.=  Tirmizi,  Tefsir, 2/ 25=   İbn  Mace,  Taharet,  122,  Nikah, 29)  Rivayete  göre,  öyle ki,  Hz. Ömer  dahi  bu  Yahudi  propoğandasının  etkisinde  kalarak,  başından  geçen  böyle  bir  durumu  haram  zannetmiş  ve  Ömer  helak  oldu  diye  söylenerek  nefsini  şikayet  için  Peygambere  gelmiş,  Peygamberimiz de bu yanlış anlayışı kesinlikle reddetti.( Ebu Davut, Nikah,  45.)  Kuran  2/ Bakara  223.” Tarlanıza  nasıl  dilerseniz  öyle  varın.”  Diyerek  Yahudilerin  görüşünü  reddetti.  Yahudi  din  adamları,  Allah’ın  haram  kılmadıklarını  haram  kılarak  tezgahlarını  döndürüyorlardı.  Sıradan  bir  Yahudi  elindeki  Tevrat’a  bakıyor,  bazı  yasakları  göremeyip  soruyordu.  Ben  onu  kitapta  bulamadım,  Yahudi  din  adamı da  Sizin  aklınız  ermez,  siz  Kitabı Tevrat’ı  anlayamazsınız,  bize  soracaksınız  diyorlardı.  Bu  gün  İslam  Ümmeti  içerisinden  çıkan  bazı  hiziplerin,  tarikatların  yaptığı  gibi,  insanları  Allah’ın  Kitabı  Kuran’dan  kendi  kitaplarına  yönlendiriyorlardı.  Bu  durumu  Kuran,  Allah’tan  başka  rabler  edinmek  olarak  adlandırıyor. Yahudilerin  rab lığa  kalkışarak  haram  koydukları  alanlardan  biriside  HAYIZ  fıkhı  idi.  Yahudi  geleneğinde,  adet  hali  pislik,  adetli  kadın da  pis  olarak  yer  alıyordu.  Dolayısıyla,  adet  günlerinde,  kadın  terk  ediliyor,  pişirdiği  yenilmiyor,  tecrit  edilip  kınanıyor  yanına  yaklaşılmıyordu.  Ayrıca  mukaddes  sayılan  hiçbir  şeye  dokunamıyor,  hiçbir  ibadet  yapamıyor,  kitap  okuyamıyordu. ( Tevrat,  Levilier,  15/ 1-33,  18/ 19.)   Bu  sakat  yaklaşımı  önce  Kuran  temelden  reddederek  adet  halinin  bir  rahatsızlık  olduğu  hakikatini  vurguladı.  Yahudilerin  propağandalarıyla  kafası  karışan  insanların sorularına bir  cevap  olarak  2/ Bakara  222, 223.  Ayetler  gelmiştir.

Hadis  kitaplarında,  Hz.  Peygamberin  hayızlı   eşleriyle  cinsi  münasebet dışında,  normal  münasebetlerini  nasıl  sürdürdüğünü  açıklayan  bir  çok  hadis  nakledilmiştir.  Bunlar,  Yahudilerin  ve  cahiliye  Araplarının  hayızlı  kadınlardan   uzaklaşmak  hususunda  Yahudi  inancının  tesirinde  kalan  ve  çekingen  davranış  gösteren,  Hz.  Ayşe’nin  bir  hadisini,  örnek  olarak  zikredebiliriz.  Resul  (a.s.)  “Mescitten  seccadeyi  bana  alıver,  dedi,  Ben de  hayızlı  olduğumu  söyleyince,  onu  bana  alıver,  hayız  senin  elinde  olan  bir  şey  değil,  buyurdu.”  (Hadis  için  bknz. Müslim  sahih, 1/ 245)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.