KADIN ERKEK İLİŞKİSİ VE YASAKLAR-3

Peygamberimizin,  adet  gören  eşleriyle  cinsel  birleşme  dışında  her  türlü  ilişkide  bulunduğunu,  Müminlerin  Anneleri’nin  ağzından  öğrenmiş  oluyoruz.( Müslim,  Hayz,3= Ebu  Davut, Nikah, 46.)     Peygamberimizin,  adet  gören  kadının  hac  farizasını da  eda  edebileceğini  buyurmuştur.  Hz.  Ayşe,  Peygamber  ile  hacca  çıktığında  yolda  adet  görmüş,  hac  yapamayacağı  korkusuyla  ağlamaya  başlamış,  fakat  Peygamberin,  bu  şey,  Allah’ın  Ademin  kızlarına  yazdığı  bir   yazgıdır,  tavaf  dışında  haccını  tamamen  yap.”  Buyurdu.( Buhari, Hayd,7  Hac, 81, 145, Umre, 8, Edahi,3. Müslim, Hac 132,133)   Kabe,  mescitlerin  anasıdır.  Eğer,  mescitlerin  anasında  adetli  kadının  bulunması  caizse,  diğer  mescitlerde  bulunmasında  ne  gibi  bir  beis  olabilir?  Bu meyanda  Allah  Resulü  bayramlarda  hayızlı  kadınların da  camiye   gelmelerini  emretmiş,  erkeklere  öğüt  verdikten  sonra  kadınlara da  öğüt  vermiştir.

Asrı  saadette  kadınların  Cuma  namazına  devam  ettiğini  belirten  sahih  rivayetler  olduğu  halde,  İslam  ortaçağı  boyunca  kadınların  camiden  soğutulması da  aynı  geleneksel  yanlışın  bir  devamı  olsa  gerek. ( Buhari, Tefsir, 62/ 9= Tirmizi, 62/ 9.)

İbrahim  en Nehai,  yukarıdaki  hadise  dayanarak  der ki:  Hayızlının  ayet  okumasında  bir   sakıca  yoktur.  İbn  Abbas da,  cünüp’ün  Kuran  okumasında  bir  sakınca   görmezdi.  Hz.  Ayşe  der ki,  Nebi  her  türlü  halinde  Allah’ı zikrederdi.  ( İbn  Hacer,  Feth,  1/ 485.)

Yukarıdaki  hadisin  şerhinde  İbn  Hacer  şunları  söylüyor.  Buhari’nin  bu  babının  ismini,  “Adetlinin  tavaf  hariç   haccın  tamamını  ifa  etmesi  babı”  koymasından  maksat  hayızlının  ve  onun  anlam  alanına  giren  cünüp  kimsenin  hiçbir  ibadetten men  edilemeyeceğidir.  Bilakis  adet  ve    cünüplük  haliyle  birlikte  zikir  olsun  diğerleri  olsun  tüm  bedeni  ibadetler  sahihtir.  Hac  menasiki de  bunlardandır,  sadece  tavaf  hariç.”  (İbn  Hacer, Feth, 1/  486.)                                                                    Buhari  ve  Müslim,  kitaplarında,  hayızlı  ve  cünüp’ün,  Kuran  okumaktan  men  eden  hiçbir  rivayete  itibar  etmemişler,  sahih  bulmamışlardır.  Bu  konudaki  bir  rivayete  sadece  Tirmizi  yer  vermiştir.  “Hayızlı  ve  cünüp  Kuran’dan  bir şey  okumasın.”( Tirmizi,  Tahare,  98/  486.)  mealindeki  bu  hadisi  oğlu,  babası  Ahmet b. Hanbel’den  sorunca,  İbn  Hanbel  bu  sahtedir  demiştir.”  ( Bunu  Zehebi  el Mizan,  İbn  Hacer, et  Tehzib’inde  naklatmiştir.   A. M. Şakir,  Şerh-i  Tirmizi, 1/ 237. Hadisin  ravileri  arasında  yer  alan  İsmail b.  Ayaş  hakkında  konuşulmuştur. İbn Ebi  Hatim,  el-1 lel’inde  bu  sözün  Resulullah’a  ait  değil,  İbn  Ömer’e  ait   olduğunu  söyler. 1/ 49. NO, 116.)

Bu  konuyu  toparlarken,  İslam  ümmetinin  orta  zamanlardaki  ve  bugün de  hala  devam  eden  kadına  bakış  açısıyla,  Yahudilerin  bakış  açısı  ne  kadar da  birleşiyor.  Yahudiler  adet  halini  bahane  ederek  kadını  aşağıladılar,  sonraki  gelen  asırlar da  yer  eden  erkeksi  fıkıh da,  konuyu   aynı   bakış  açısıyla  ele  almıştır.  Halbuki  Kadının  adet  hali,  Peygamberimizin de  buyurduğu  gibi  Allah’ın  yarattığı  hilkat  gereğiydi  ve  insan  neslinin  devamı  için  ilahi  kudret  tarafından  kadın  doğum  organlarının  sürekli  doğuma  hazır  tutulması  yönünde  Allah  tarafından  harika  bir  sistemle  yaratılıştan  takdir  edilmiştir.

İnsan,  neslinin  devamı  gibi,  ulvi  bir   gaye  uğruna,  kadına  yüklenen  bu  ağır  ve  bir  o  kadar da  şerefli  yük,  nasıl  oldu da  suçmuş  gibi  kadını,  kadın  yaratıldığına  bin  pişman  eden  bir  baş  kakıncına  dönüştürülmüştür.  Halbuki, kadın  bu  halinden  dolayı  tebrik  edilmeli,  insan  neslinin  devamı  için  her  ay  verdiği  bu  kandan  dolayı  ödüllendirilmeliydi.  İşte,  Allah’ın  Resulü,  kadını  ruhsat’tan  yararlandırarak   özürlü  günlerinde  namaz’dan  muaf  tutarak  ödüllendirmiştir.  Diğer  ibadetlerde de  kadına  geniş  müsamaha  ve  hoşgörü  gösterilmiştir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.