KUR-AN’DA ORUÇ ( SAVM, SIYAM) – 3 –

58/ Mücadele 2.” İçinizden zıhar yapanların
kadınları, onların anaları değildir.
Onların anaları ancak kendilerini doğuran
kadınlardır. Şüphesiz onlar çirkin bir laf
ve yalan söylüyorlar. Kuşkusuz Allah,
affedici ve bağışlayıcıdır.” 58/ Mücadele
3.” Kadınlardan zıhar ile ayrılmak isteyip
de sonra söylediklerinden dönenlerin
hanımlarıyla cinsi temas etmeden önce
bir köleyi hürriyetine kavuşturmaları
gerekir. Size öğütlenen budur. Allah
yaptıklarınızdan haberi olandır.” İşte
61. Gün aralıksız oruç tutmak ikinci
olarak bu ayette yaptığı sözden dolayıdır.
58/ Mücadele 4.” Köle azat edemeyen
kimse hanımıyla cinsi temas etmeden
önce arka, arkaya iki ay ( 61. Gün) oruç
tutar. Buna da gücü yetmeyen, altmış
fakiri doyurur. Bu hafifletme Allah’a ve
Resulüne inanmanızdan dolayıdır. Bunlar
Allah’ın koyduğu hükümlerdir…” Kuran
da geçen iki ay oruç tutmak bu
şekildedir. Bunun orucu bozmakla ne
alakası vardır? Allah, orucun kasten
bozulmasının iki ay kesintisiz oruç tutma
gibi bir cezası olsaydı, bunu da açıklamaz
mıydı? İnsan hayatında bu kadar olması
az olan kefareti açıklayan Allah’ın insanların
kasten oruç bozması gibi ihtimali
yüksek olan bir cezayı açıklamaz mıydı?
***
Tekrar oruca dönüp ayetlere bakalım.
4) Oruca zorlukla dayananlar, Bakara 184.
Ayette, orucu zorlukla yerine getirenler,
Ayet’te ( YUTİKÜNE ) olarak geçer,
yaşlılık, iyileşmeyen hastalar olarak ifade
ederler. Halbuki, öyle zorluk la çalışan
işçiler vardır ki, işleri gereği ya su içmeleri
veya yemek yemeleri gerekir. İşleri
gereği çok sıcak karşısında çalışan, (sıcak
demir atölyeleri gibi) kişiler çok sıklıkla
su ve benzeri şeyleri içmesi gerekir,
yoksa böbrekleri iflas eder hasta olurlar,
böylesi kişiler ya rızık temini için, ya
esirdir veya hapistir ki, bulundukları ağır
işlerde çalışmak zorundadırlar. Bir farz
bir farzla kesilir, çalışmakta farzdır bu
unutulmamalıdır. Allah yarattığı insanların
nasıl zorluklarla karşılaşacağını bildiği için
bunları açıklıyor. Onun için fidye yani
bir yoksulu doyuracak kadar karşılığında
para verirler. Allah tarafından, Kuran da
verilen bu ruhsatı hiç mi hiç kimsenin
kaldırması söz konusu olamaz. Bunu, o
kişi kendi vicdanıyla kararlaştıracaktır.
Bakara 184. Ayette oruç tutmanın bizim
için daha hayırlı olduğunu da düşünerek
davranmalıyız. Bakara 184. de “ Kim
gönülden bir hayır yaparsa, bu kendisi
için daha hayırlıdır ayetini de göz
önünde bulundurmalıyız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.