KUR’AN ABDESTSİZ OKUNUR MU?-6

Yahudilerden kalma ve Müslüman âlemini saran haramlardan biri de hayız hali, ay halidir. Yahudi geleneğinde Allah’tan gelen Tevrat’ta olmamasına rağmen, din adamları böyle bir haram koydular.

Adet hali pislik, ay hali pislik, adetli, ay hali olan kadında pis olarak görülüyordu. Ay halindeki adet günlerinde kadınlar terk ediliyor, pişirdiği yenmiyor, dışlanıyor, yanına yaklaşılmıyor, aynı yatakta beraber yatılmıyordu. Dahası kadınlar kutsal sayılan hiçbir şeye dokunamıyordu. Tevrat Levililer. 15/1–3–8 18/19. Kendi elleriyle yazdıkları Tevrat.

Bu saçma görüşün yanlış olduğunu Yüce Allah’ımız Kur’an’ımızda açıklıyor ve adet gören hanımın hasta ve rahatsızlık olduğunu belirtiyor. Bakara. 222.

Yahudilerin bu geleneği Hz. Peygamber’imize soruldu. Hz. Peygamber’imizin şu cevabı verdiği rivayet edilmiştir:

“Birleşme –cinsi münasebet– dışında her şeyi yapın.” Müslim hayd. 3/16 Ebu Davut tahare 102–258–Nikâh 46. Tirmizi tefsir 2/24 Nesei tahare 180 Hayd 8.

Hz. Peygamber’imizin ay halindeki, adet gören hanımlarıyla cinsel birleşme dışında her türlü ilişkide bulunduğu yine Peygamber’imizin eşleri annelerimiz-den öğreniyoruz. Müslim Hayz 3. Ebu Davut Nikâh 46.

Dahası Hz. Peygamber’imiz ay hali olan adetli kadının haccın farzını da yapabileceğini şu haliyle ortaya koymuştur:

Hz. Aişe annemiz Hz. Peygamber’imizle hacca gittiğinde yolda ay haline yakalanmış, adet görmüş, ağlayarak haccı yapamayacağını sanmış. Hz. Peygamber’imiz, “Ay hali, bu şey Allah’ın Âdemin kızlarına yazdığıdır. Tavaf dışında haccını tamamen yap”. Buyurmuştur. Buharı hayd. 7 Hacc 81, 45. Umre 8, edahi 3.

Hz. Aişe’den bir hadis: örnek olarak söyleyebiliriz.  “Resulullah (sa) Mescidden seccadeyi bana alıver dedi. Ben de hayızlı olduğumu söyleyince onu bana alıver; hayız senin elinde olan bir şey değil buyurdu.” Müslim sahih 1.245 K. Kerim Meal ve Tefsiri, Diyanet Yayınları, c.1, s.440, Prof. Dr. Talat Koçyiğit, Prof. Dr. İsmail Cerrahoğlu.

İşlerine gelmeyince, kendi görüşlerini Allah’ımı-zın emrinin ve Hz. Peygamber’imizin sünnetinin önüne koyanlar bu kaynakları yok saymışlar, çıkarları oluşunca bilgi belge olmadığı halde bu böyledir diye bilmişlerdir.

Hani Kur’an, Sünnet, Kıyas ve İcma deniyordu. En önce delil Kur’an deniyordu. Delil Tin Suresi 4.  Bakara 222 bu kadınların ve insanların pis olmadıklarına delil.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.