ÖLÜLERİMİZ İÇİN KURAN OKUMAK KONUSUNDA NELER DENMİŞ

Kuran’ın, ölülerimiz için, Kuran
okuyacaksınız diye hiçbir beyanı
yoktur. Kuran okumanın, sebep ne
olursa olsun faydası, ölülere değil
sadece Arapça anlayarak okuyup,
yoksa kendi anladığı dilden anlayıp
okuyan diri olanlaradır. Çünkü
Kuran ölüler kitabı değil, diriler kitabıdır.
Zaten araştırılırsa görülecektir
ki, ölüler arkasından Kuran okumak
veya hatimler yapmak, sonradan yapılmaya
başlandı, tesbihatlar çekmek
adeti, Arap İslam dünyasında yoktur.
Hz. Peygamberin ölülerin arkasından
Kuran okunmasına ilişkin hiçbir beyanına
ana kaynaklarda rastlanmıyor.
Şimdi de İslam fıkhının otorite
isimlerinden kabul edilen İbnül
Kayyım el Cevziyye’ye bakalım ne
demiştir. “Hz. Peygamber, ölü evlerini
ziyaret eder, başsağlığı dilerdi, ama
Peygamberin ölü evinde ve kabirlerde/
mezarda yada başka bir yerde
ölüler için Kuran okumak diye bir
sünneti yoktu. Bütün bunlar sonradan
uydurulmuş çirkin bidatlerdir.
(İbnül Kayyım el Cevziyye; Zadül
Mead, 1/ 527)
53/Necm 38, “Gerçekten hiçbir
günahkar, başkasının günah yükünü
yüklenemez.” 53/Necm 39, “Bilinsin
ki, insan için kendi çalışmasından başka
bir şey yoktur.” İmam Şafii, bu
ve diğer bazı ayetleri delil gösterip
ölülerin arkasından okunan Kuran’ın
ölülere hiçbir yarar sağlamayacağını
söylemiştir. İmam Şafi, şöyle diyor,
böyle bir Kuran okuyuş, ölünün
kendi ürettiği bir kazanç/sevap değildir.
onun için de, ne Kuran’da,
ne de sünnette ölünün arkasından
Kuran okumakla ilgili hiçbir beyan
yoktur diyor. 2/Bakara 110, “Namzı
kılın, zekatı verin, önceden kendiniz
için yaptığınız her iyiliği Allah
katında bulacaksınız. Şüphesiz Allah,
yapmakta olduklarınızı noksansız
görendir.” 17/İsra 7, “Eğer iyilik
ederseniz kendinize etmiş, kötülük
ederseniz yine kendinize etmiş olursunuz…”
Bu ve benzeri ayetlerden
anlıyoruz ki, kendi yaptığımız ibadetler,
hayırlar, sevaplar Allah katında
bize faydası olacak. Yakınlarımızın,
çocuklarımızın veya birilerinin bizim
için, yerimize ölü canlı fark etmez,
yaptığı hayırlar, sevaplar, hatimler,
Kuran okumalar, kurban kesmeler,
yerimize hacca gitmeler her ne ad altında
olursa olsun yapılanlar sadece
yapanlara faydası vardır, diğerlerine
faydası olmaz. Eğer faydası olsaydı,
ayetlerde yer almaz mıydı? Kim
ve nereden geldiği araştırılmadan,
ayetlere aykırı işler, ameller uydurulup
yapılırsa bunu faydası yerine
zararı olur. Çünkü, Allah’ın koymadığı
bir din hükmünü koymuş anlamı
ortaya çıkar, o harekette insanı
sevaba değil şirke götürür. Hava ve
hevesini din edinme ve rab edinme
tam da budur.

#kemalyavuz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.