PEYGAMBER YARIŞTIRMAK – 2 –
Peygamberimiz, Müslümanların gönlünde
bir tereddüt oluşmasın diye, “ Ben şüphe
etmeğe İbrahim’den daha müstahakım demiştir.”
( Buhari, Enbiya,11. )
“Eğer, Yusuf gibi, zindan da kalsaydım,
sonra da biri beni çağırsaydı, kabul ederdim
“ diyerek, Hz. Yusuf’un nebilik şerefini
korumuştur. (Buhari Enbiya
19.) Yine Hz. Yunus’u korumak için, “
Kimseye, ben Yunus b. Metta’dan daha
hayırlıyım demek yaraşmaz buyurmuştur.”
(Buhari. Enbiya 35.) Şimdi, asıl sünnet bu
değil mi? Yani bu sünnet, sarık sarmaktan,
sakal bırakmaktan, koku sürmekten daha
aşağı bir sünnet mi?
***
Resul’lerin hepsi kurumsal peygamberlik
açısından aynı değere sahiptirler. Bu açıdan
Peygamberler arasında fark görmek, doğru
olmadığı gibi Allah’ı rencide etmektir. 4/
Nisa 152. “Allah’a ve peygamberlerine iman
eden ve elçilerinden hiçbirini diğerlerinden
ayırmayanlara gelince işte Allah onlara bir
gün mükafatlarını verecektir. Allah çok bağışlayıcı
ve esirgeyicidir.” Allah Kuran’da
her Resulün, içinde yaşadığı toplumun diliyle
vahiy alıp mesajı ilettiğine, bununda
bir yaradılış kanunu olduğuna dikkatimizi
çekmiştir. 14 / İbrahim 4. “ Allah’ın emirlerini
insanlara iyice açıklasın diye her peygamberini
kendi kavminin diliyle gönderdik
Artık Allah dileyip isteyeni saptırır,
dileyip isteyeni de doğru yola iletir. Çünkü
Allah güç ve hikmet sahibidir.” Ayet’ten
anlaşıldığına göre, peygamberler tarafından
da kullanılmış olsa, hiç bir dil kutsal dil
veya cennet dili değildir. Allah
katında bütün diller aynıdır.
***
Allah 6/ Enam 83, 84, 85, 86 ıncı ayetler
de 18 peygamberin isimlerini sayarak Peygamber’imizin
O peygamberlerin yoluna
uymasını emreder. 6/ Enam 90. “İşte, o
peygamberler, Allah’ın hidayet ettiği kimselerdir.
Sen de onların yoluna uy.” Bunca
ayetleri görmeyenler, Kuran dışı görüşlerini
meşrulaştırmak için, Kuran’ın zıddı
ve çelişen sözlerinin arkasına düşüp, ona
sahip çıkıyorlar da, Allah’ın emri Kuran
Ayetlerine sahip çıkmıyorlar. Bunu fark
edemeyen Müslümanlar da ne yazıktır ki,
bu tuzağa düşüyorlar. Bunları açıklamak
Peygamberi küçültmek anlamına gelmez.
Peygamberi, Peygamberlik makamına uygun
görmek anlamına gelir. Çünkü Allah
Peygamberini böyle uygun makama laik
görmüştür. Bize düşen de Allah’ın emrine
uymaktır. Diğer görüşler delil değil sadece
zan ve söylentidir.