Peygamber’in yetkisi ve sınırı (7)
Uydurdukları ruhbanlıga gelince, onu
Biz yazmadık, fakat kendileri Allah
rızasını kazanmak için yaptılar. Ama
buna da geregi gibi uymadılar. Biz de
onlardan iman edenlere mükafatlarını
verdik. çlerinden çogu da yoldan
çıkmıslardır.” Ruhbanlık, Hıristiyanların
ortaya çıkarttıkları bir din anlayısı ve
yasama tarzıdır. Önceleri dinlerinde ihlas
ve samimi olan bu insanlar sonradan
dünyanın bütün zevklerinden, fazla yiyip
içmekten, evlenmekten vazgeçerek,
daglara, magaralara, oyuklara hücrelere
sıgınarak ibadetle mesgul olmuslardır.
Buda dogru bir din anlayısı ve yasayısı
degildir, buna bu gün uzlete çekilmek
deniyor ki, bu hastalık bu gün Müslümanlara
da geçmis bulunuyor ve din
adına övünülerek yapılıyor. Kılavuz Allah,
Kuran ve Peygamber olacagı yerde,
yanlıs olan Hıristiyanların yasayısı
olmustur, yazık ve çok yazık. Bu tarz
çıkıslar seytanın Allah ile aldatması anlamına
gelmiyor mu? Güya yapılan is
Allah için, ama Allah bunu kabul etmiyor,
simdi ne yapacaksınız?
9/ Tövbe 31. “ Yahudiler Allah’ın yanında
bilginlerini yani hahamlarını, Hıristiyanlar
da rahiplerini ve Meryem oglu
Mesih sa’yı rabler edindiler. Halbuki
onlara ancak tek ilaha Allah’a kulluk
etmeleri emir olundu, Allah’tan baska
tanrı yoktur, Allah onların ortak kostukları
seylerden uzaktır.” Simdi bakalım
Allah’ın ayetlerine, Allah bunları
yasaklamıs fakat bu yasaklar inadına,
Allah’la ayaklasıp, Hıristiyanlardan alınıp
Müslüman hayatında ne yazıktır ki
kullanılıyor. 18/ Kehf 110. “De ki: Ben
yalnızca sizin gibi bir insanım, su var
ki, bana lahınızın sadece bir lah oldugu
vahyolunuyor. Artık her kim Rabbine
kavusmayı umuyorsa, iyi is yapsın
ve Rabbine ibadette hiçbir seyi ortak
kosmasın.” 41/ Fussilet 6. “De ki: Ben
de ancak sizin gibi bir insanım, Bana
ilahınızın bir tek lah oldugu vahiy olunuyor.
Artık Allah’a yönelin, Allah’tan
magfi ret dileyin, ortak kosanların vay
haline.” Allah’a yönelme iman, itaat,
tevhid, dogru ibadet ve ihlasla olur.
Seytanın telkinlerine uyup da Allah’ın
yanında baska veli, evliya, seyh edinmek
veya dine ilave yapmak, sefaatçiler
edinmek Allah’a göre sirktir. Buna
sirk diyemeyenler, Allah’ın isminin yanına,
Peygamberin ismini koymayı sirk
görüyorlar, sapıklık budur. Ayetlere
göre tevhid budur ve kelimeyi sahadet
ve kelimeyi tevhid iste budur. Ayette
Allah’ın tekligi açıklanırken, peygamberin
de beseriligi ortaya konulmaktadır.
Bu ve buna benzer isler kasıtlı yapılıyorsa,
o zaman isin arkasında kara bir
el ve zihniyet vardır, arastırmalar zaten
bunun ve diger sirk görüslerin arkasında
slam düsmanlarının oldugu gerçegi
böylece ortaya çıkıyor. Ne demek?
Hz. Peygamberi Tevhid’e koymamak ve
dine ilaveler koymak? 6/ Enam 82. “
nanıp ta imanlarına herhangi bir zulüm
(zulüm de bir sirktir) haksızlık bulastırmayanlar
var ya, iste güven onlarındır
ve onlar dogru yolu bulanlardır.”
Dine ilave yapmak, birilerini Allah’ın
yanında veli, evliya, seyh kabul edip
araya koyarak Allah’tan bir seyler istemek
tevhid inancına sirk bulastırmak
demektir. Bir yatırı veya kendine göre
önemli gördügü bir kisiyi araya koyarak
onları vesile edinmek, onların yüzü
suyu hürmetine, Allah’tan istekte bulunmak
sirktir. 2/ Bakara 186. “ Kullarım
sana, beni sorduklarında söyle onlara,
Ben çok yakınım, Bana dua ettigi vakit
dua edenin dilegine karsılık veririm.
O halde kullarımda benim davetime
uysunlar ve bana inansınlar ki, dogru
yolu bulalar.” ste aracılara gerek olmadıgının
belgesi bu ayet ve diger ayetlerdir.
Aklın yolu Allah’ın yoludur, Akıl
tek Allah’a kullugu öne çıkartmaktadır.