TEVHİD VE HZ. PEYGAMBER

Peygamberimiz günah yada hata işlemiş
midir ya da işler mi? 66/ Tahrim 1.
“Ey Nebi Eşlerinin rızasını gözeterek
Allah’ın sana helal kıldığı şeyi niçin
kendine haram ediyorsun? Allah çok
bağışlayan, çok esirgeyendir.” 9/ Tövbe
43. “ Allah seni affetti, fakat doğru
söyleyenler sana iyice belli olup, sen
yalancıları bilinceye kadar onlara niçin
izin verdin?” Allah, Maide 67 de Ey
Resul, Tahrim 1 de ise Nebi ifadelerini
kullanıyor.
Allah, Peygamberlerin resul yani elçi
sıfatıyla hata yapamayacaklarını 5/
Maide 67. De, Ya eyyüherresulü “ Ey
Resul Rabbinden sana indirileni tebliğ
et, eğer bunu yapmazsan Allah’ın elçiliğini
yapmamış olursun. Allah seni
insanlardan koruyacaktır, doğrusu Allah,
kafirler topluluğuna rehberlik etmez.”
Ama Peygamberler nebilik sıfatıyla
hata yapabileceklerini ve Allah’ın
bu yönüyle peygamberini sorguladığını
bize haber verdiği için şunu da anlamış
bulunuyoruz. Allah’ın Peygamberi sorgulamasından
bizlerin Peygamberi tanrı
haline getirilmesini de önlemektedir.
Mesela Tahrim suresin de 66/ Tahrim 1.
Ya Eyyühennebiyyü “ Ey Nebi Eşlerinin
rızasını gözeterek Allah’ın sana helal
kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun,
Allah çok bağışlayan çok esirgeyendir.”
Bu ayetten anlayacaklarımız
peygamberimiz, Allah’ın helal kıldığını
kendisine haram kılıyor hata ve günaha
bulaşıyor ve Allah tarafından sorgulanıyor
ve Peygamber (as) bile Allah’ın
helal kıldığına haram, haram kıldığına
helal diyemiyor ki, diğer insanlar
ve din temsilcileri nasıl diyecekler, tarikatlar,
cemaatler, şeyhler, mezhepler
gibiler nasıl söyleyecekler. Şu mezhebe
göre şöyle, şu mezhebe göre böyle diyerek
Allah’ın yanında ikinci, üçüncü
ve daha fazla din koyucu oluşturulmuş
olmuyor mu? Ayette Allah, Peygamberinin
hatasını insanlara duyurmak için
yapmıyor, bu ayetle bütün insanlığı,
özel olarak ta din görevlilerini, tarikatları,
cemaatleri ve mezhepleri uyararak
eğitmek ve ders çıkartmak öğüt almak
için uyarıyor.
Hz. Peygamberin şöyle dua ettiği rivayet
ediliyor. “ Benimde kalbim bulutlanır,
gaflet ile perdelenir, ben günde
yüz ( çok defa ) kere Allah’tan af diliyorum”
( Müslim, Zikir, 41: Ebu Davud,
Vitr, 26. ) yine başka bir duası şöyle
rivayet edilir, “ Ey insanlar, Allah’a tövbe
ediniz, Allah’tan af dileyiniz. Çünkü
ben her gün Allah’tan yüz defa af
dilerim.” ( İbn Hanbel Müsned, 2/ 261.)
Demek ki Peygamberler hata ve günah
işleyebilen kullardır, bunu diğer peygamberlerde
de görebiliyoruz. Yani Peygamber
ve Peygamberler günah işlemez
demek onları ilahlaştırmak anlamına geliyormuş.
Adem (as ) hatası 7/ Araf 19,
20 de, Nuh ( as ) 11/ Hud 45,46, 47 ) de
yine Musa ( as ) hatası da 28/ Kasas 15,
16, 17, de örnek olarak verebiliriz yine
ayetlerden bir müminin diğer müminler
için Allah’tan af isteyebileceklerini
yani hem kendilerinin, hem de diğer
müminler için af edilmeleri için yalnız
ve sadece aracısız Allah’tan istenebilecektir,
böylece sadece kendisini değil
diğer müminleri de düşünmeleri gerektiği
bizlere hatırlatılıyor.
HIRSIZLIK VE EL
KESME CEZASI.
Hırsızlığa verilecek ceza konusunda ne
yapılması gerekir? Hırsızlık insanlık tarihi
kadar eski ve ahlak dışı bir davranıştır.
Hırsızlığın birçok kolu ve nedeni
vardır. yani bir kişiye ait bir malı çalmakla,
kamuya ait bir malı çalmaktan
tutunda, uluslar arası, siyasetten ekonomiye,
güçsüzlerin elindeki ekmeği
almaya ve çalıştırdığı işçinin, memurun
diğer çalışanların haklarının gaspı hırsızlığına
kadar kolları vardır.
Kuran, kırsızlığı önlemek için eğitimi
şart koşmuştur,

#kemalyavuz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.