YASİN SURESİ NASIL OKUNMALIDIR 3
Arapça kendi ana dili olup, Arapçayı bilen, başta Arap ülkeleri olmak üzere pek çok Arapça bilen, insanlar ve milletler niçin Kuran ı anlamıyorlar. Mesele dil bilmek değil Kuranı anlamak için okumaktır. 4/Nisa43”Ey iman edenler! Siz sarhoşken ne dediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.” Bu yasak insanın bilincinin olmadığını, ne söylediğini bilmediğini onun için de namaza yaklaşılmamasını emrediyor. Peki, Kuran’ı anlamadan okumak, ne dediğini bilmeden Kuran okumak ne anlama gelir, ayet ortada. Sadece Arapça Allah’ın dili değil, bütün diller Allah’ın dilidir.14/ İbrahim 4 ”Biz her peygamberi yalnızca kendi kavminin diliyle gönderdik.” Her toplum kendisine gönderilen kitabı anlayacak ki, sorumlu olsun. Bu dillerin hepsi beşer dilidir ve Allah ‘ta RABCE bilir. Arapca ahret dili diyenler Allah’ın emrettiği diğer insan dillerini, inkar etmiş oluyorlar. Hiç bir insan kendiliğinden, ben şu milletten olacağım ve şu dili konuşacağım deme fırsatı yok, çünkü Allah insanları hem millet, hem de dil yönünden ayrı, ayrı yaratmıştır.
İnsan, öldükten sonra, o insan adına kim ne yaparsa yapsın, insandan bir farzın yükümlülüğünü veya işlediği bir sevap ve haramın sorumluluğunu kaldırmaz. Bir insanın sorumluluğu tamamen kendi yaptıklarıyla sınırlıdır. Geride bıraktıklarının, ve ya kendisi için, başkasının yaptıklarının hiçbir yararı yoktur, ne servetinin, ne evladının ve ne de başka bir şeyin. 53/ Necm 38, Gerçekten hiçbir günahkar, başkasının günah yükünü yüklenemez.” 53/ Necm 39.Bilsin ki insan için kendi çalışmasından başka bir şey yoktur. 59/ Haşr 18. Ey iman edenler! Allah’tan korkun ve herkes, yarına ne hazırladığına baksın. Allah’tan korkun, çünkü Allah, yaptıklarınızdan haberdardır. Ölmeden önce eline alıp okumadığı ve anlamadığı Kur’an’ı her gün kabri başında okutsa neyi değiştirecektir ki, kendi yükünü taşımayanın yükünü kimse taşımaz. Ölmüş bir kimsenin öldükten sonra geride bıraktığı imkanlarla iyi şeylerin yapılmış olması, ona değil, o imkanlarla iyi ve sevap, kötü ve günah kim ne yapmışsa o yapan kişiye yazılır. Zaten ölmüş bir kimse, eğer iyi ve kötü bir ameli hayatta iken yapmışsa o takdirde de Allah bunun karşılığını zaten peşin olarak vermiştir. Çünkü Allah bu yapılan hayırların, ne zaman yapıldığını, ne kadar süre devam edeceğini, hayır ve şerri yapanın payına düşen sevap veya günahın ne kadar olduğunu Allah bilmektedir. Esasında sadece, ölüler için dua edilmez, diriler içinde Allah’a dua edilmesi ve bağışlanma ve yardım istememiz lazımdır.
#kemalyavuz